CelebFa10 – داغ ترین خبرهای هالیوود و سلبریتی ها

جدیدترین عکس ها و خبرهای داغ هالیوود و سلبریتی ها

جدیدترین عکس های آدریانا لیما و شوهرش در سواحل میامی

Posted by Admin در آگوست 25, 2010

جدیدترین عکس های آدریانا لیما و شوهرش در سواحل میامی

آدریانا لیما مدل 29 ساله برزیلی ویکتوریا سکرت و شوهر بسکتبالیستش مارکو یاریک در سواحل میامی دیده می شوند

Birth name     Adriana Francesca Lima
Date of birth     June 12, 1981 (1981-06-12) (age 29)
Place of birth     Salvador, Bahia, Brazil
Height     5 ft 10 in (1.78 m)
Hair color     Brown
Eye color     Blue
Measurements     86-61-89 (34-24-35)[2]
Dress size     4 (US)
Agency     Marilyn Agency
Spouse(s)     Marko Jaric (2009–present)

آدریانا فرانسیسکا لیما مدل برزیلی به عنوان یکی از زیباترین مانکن های «ویکتوریا سکرت» و یکی از معروفترین مدل های لوازم آرایش شناخته می شود. آدریانا در سن 15 سالگی در رقابت های «سوپر مدل برزیل» مکان اول را به خود اختصاص داد و سال بعد در رقابت های «سوپر مدل جهان» مقام دوم را کسب کرد. بعد از آن رقابت ها بود که با کمپانی «Elite» در نیویورک قرارداد بست.
لیما هیچ گاه فکر نمی کرد شغل آینده اش یک «مدل» تبلیغاتی باشد ، حتی با وجود اینکه در مدرسه همیشه در مسابقات دختر شایسته شهر و مسابقات زیبایی عنوان اول تا سوم را کسب می کرد. در دوران مدرسه دوستی داشت که قصد داشت به دنیای مد وارد شود ، پس لیما هم تصمیم گرفت که با هم وارد این کار شوند. ابتدا عکس هایی از آن دو گرفته شد و سپس از لیما خواسته شد که در نمایش ها شرکت کند. لیما در کارش بسیار موفق ظاهر شد بطوریکه توانست در رقابت های «سوپر مدل برزیل» عنوان اول را کسب کند. پس از این موفقیت ، او جایزه درخشان دیگری را نیز از آن خود کرد. او در رقابت های «سوپر مدل جهان » مکان دوم را به خود اختصاص داد.

سه سال بعد ، لیما به نیویورک مهاجرت کرد و با کمپانی «آژانس مدیریتی الیت» قرارداد بست. بعد از این بود که کارنامه کاری لیما بسرعت وسعت پیدا کرد ، نام وی در مجله های معتبری مانند «Vogue» و «Marie Claire»‌ دیده می شد. او مانکن محبوب طراحانی مانند «ورا وانگ» ، «کریستین لاکرویکس» ، «امانوئل اونگارو» ، «جورجیو آرمانی» ، «فندی» ،‌» رالف لارن » و والنتینو به شمار می آید.
در سال 2005 طبق نظرسنجی مجله فوربس به عنوان یکی از پردرآمدترین چهره های مشهور زیر 25 سال معرفی شد

لیما زبان پرتقالی را به خوبی صحبت می کند ، اما به زبان های انگلیسی ، فرانسه مسلط است و کمی هم ایتالیایی می داند. زمانیکه جوان تر بود از پسرها خجالت می کشید. لیما یک کاتولیک معتقد است که هر یکشنبه در کلیسا حاضر می شود.

او با یک بازیکن بسکتبال به نام «مارکو یاریک»  از صربستان ازدواج کرده است . آنها به مدت 2 سال نامزد بودند. آدریانو و مارکو جشن ازدواج شان را به صورت خصوصی و بسیار مختصر برگزار کردند. البته جشن رسمی ازدواج شان را بصورت باشکوه و مجلل در سالوادور و محل تولد مارکو برگزار کردند . آنها تصمیم گرفته بودند که در مکان تولد شان دو جشن بگیرند.

لیما در 15 نوامبر 2009 دخترش را بدنیا آورد.

+++

در اپریل 2006 آدریانا در مصاحبه مجله GQ گفت که تا زمان ازدواج باکره بود ، سکس برای ازدواج است او اعتقادات مذهبی قوی دارد
او به خواندن انجیل در پشت صحنه فشن شوها مشهور است
در شهری که لیما متولد شده است یک موسسه خیریه قرار دارد که به کودکان یتیم و بی سرپرست کمک می کنند ، لیما عضو ثابت خیرین آن موسسه است.

220 پاسخ to “جدیدترین عکس های آدریانا لیما و شوهرش در سواحل میامی”

  1. parvane said

    wWooO
    thankuuu so muchh
    😉

    • parvane said

      ایوول…خوش اندامه
      چه خوبه که اعتقاداتش انقد زیاده…خوشم اومد..آفرین
      عاششق بسکتبالمممم…شوهرش خوبه
      مرسی

  2. jigar bala said

    مرسي

  3. salome said

    اندامش بعد از زایمان شل شده یه کم .بیکینیه زشتیم داره

  4. Nastaran said

    ممنونم از اطلاعات…

    خوش باشن

    سپاسگزارم

    • Nastaran said

      چه جالب خوشم اومد از اینکه چنین اعتقاداتی داره…خیلی خوبه چنین چیزی…

      یاریک در کل بسکتبالیست خوبیه…یه جا خونده بودم از ادریانا 5 تا بچه میخواد…

      خوشبخت باشن

  5. kidssilly said

    thanuuuuuu

  6. qumbil said

    آدریانا نه تنها تو برزیل اوله ,به نظر من تو قاره آمریکا هم اوله.
    واقعا کارهای خیرخواهانش او رو دوست داشتنی تر میکنه

  7. Amir said

    tnx for biography

  8. ستاره said

    دمش گرم الان که دوتزن و میراندا حامله ان نوبتی هم باشه نوبت اینه

  9. Farzaneh said

    خیلییییییییی خیلیییییی دوسش دارم …
    به نظرم زیباترین مدله ویکتوریا سکرته …
    عقایدشم خاص و جالبن
    رنگ موهاش بهش میاد
    ولی از شوهرش خوشم نیومد
    مرسییییییییییی

  10. مونا68 said

    وایییییی چقدر جذابه این دخترررررررر
    چقدر خوشم اومد از اعتقادات مذهبیش
    قابل توجه اونایی که میگن رابطه قبل از ازدواج اشکالی نداره

  11. پونه said

    یکی از بهترین مدل هایی که می شناسم همین آدریانا هستش
    صورت زیبا و اندام متناسب
    خیلی جذاب هست
    با اینکه زندگی شخصیش به من مربوط نمیشه ولی
    از آدم هایی که تا این اندازه خودشونو با مذهب محدود می کنن خوشم نمیاد
    احساس می کنم این کوته فکریه یه فرد هست که به عقل خودش اطمینان نداشته باشه
    و به کمک و راهنمایی مذهب زندگی کنه
    و تصمیمات زندگیش رو بر اساس اون بگیره
    اینکه تا زمان ازدواج هم باکره بوده باز به خودش مربوطه
    ولی من این رو هم اصلا قبول ندارم و به نظرم کاملا مسخرس که آدم خودشو تا این اندازه محدود کنه
    این طوری آدم خودشو باید از تمام لذت های دنیا محروم کنه و این اصلا عادلانه نیست

    • Farzaneh said

      یعنی شما معتقدی هرکسی که به مذهب خودش پایبنده کوته فکره ؟؟؟!
      یعنی آدم باید همه چیزو زیر پا بذاره تا فقط به لذت ها برسه ؟؟

      • پونه said

        نه من نظرم اینه که تا ما چیزی به عنوان عقل و فکر و درک داریم نیازی به دین و مذهب نداریم
        منظورم من این بود خودمونو محدود نکنیم و نذاریم این محدودیت ها زجرمون بده
        این یه نوع خودکشی روحی هست از نظر من

      • Nastaran said

        ولی پونه جون به نظر من همون داشتن مذهب و اعتقادات هم جزئی از عقل و منطق و ادراک آدمه…

    • jigar bala said

      پونه خانوم شرمنده ولي حرفتو كاملا تكذيب مي كنم!!!و با فرزانه موافقم!

      • پونه said

        اشکالی نداره عزیزم هر کسی نظر خودشو داره و نظرش هم محترمه

      • پونه said

        عزیزم شما چرا به قابلیت های خودت اطمینان نداری؟
        تفکر ما می تونه به تنهایی برای خودش یک مذهب باشه
        در ضمن اشتباهات در هر حالتی ممکنه رخ بده
        مذهب نمی تونه جلوی اشتباهات رو بگیره

      • jigar bala said

        من نگفتم مي تونه جلوي اشتباهات رو بگيره!!ولي مي تونه از خيلي چيزايي كه در روح و روان تاثير بدي ميزاره جلو گيري كنه!
        انسان خيلي قابليت هاي بالايي داره ولي وجود يه راهنما براش ضروريه!ما هميشه نمي تونيم راه درست و صلاح و مصلحتمون رو تشخيص بديم!!قبول نداري كه يه چيزي قدرتمند تر از عقل و شعور ما بايد راهنمامون باشه؟!
        مطمئنم يه روزي مي رسه كه افكارت عوض ميشه!!

        به عقيده ي من انسان توي زندگيش بايد به چيزي اعتقاد داشته باشه حالا هر چيزي مي خواد باشه مهم نيست!!شما هم انقد به خودت و درك و شعورت ايمان داري خوب اينم اعتقاد شماس و ترجيحا ديگه ادامه نديم پونه خانوم چون حرف همو نمي فهميم و افكارمون مثل زمين و آسمونه!!

    • مونا68 said

      قصد ندارم بحث راه بندازم ولی بی اعتقادی تو هیچ جای دنیا جالب نیست به هر حال هر کسی هم به یه چیزی معتقده باری به هر جهت بودن فکر نمیکنم ادمو به جایی برسونه

      • پونه said

        اسمش بی اعتقادی نیست
        من به چیزی اعتقاد دارم که از نزدیک لمسش کردم درکش کردم و باورش کردم
        من معتقدم به چیزهایی که وجود دارن و من می بینمشون

      • مونا68 said

        مگه شما شعور درک فهم انسانیت و خیلی چیزای دیگه رو میبینی؟؟؟؟
        ولی احتمالا بهشون اعتقاد داری!!!

      • پونه said

        نه نمی بینم ولی حس می کنم

      • مونا68 said

        مطمئنم چند سال دیگه نظرت عوض میشه ولی به هر حال موفق باشی
        والسلام

      • پونه said

        من به این سادگی ها به این نتایج نرسیدم که در آینده بخوام این اعتقاداتم رو از دست بدم
        مممنون منم برای شما آرزوی موفقیت می کنم مونا جان

    • Nastaran said

      پونه ی عزیز این واقعا نظر شماست؟
      بحث محدود بودن نیست دوست من ؛ بحث اینجاست که این نوع تفکر در واقع یه نوع مراقبت از خوده…مگه بده آدم راه زندگیشو پاک و درست انتخاب کنه…به نظرم زیاد قشنگ نیس آدم اینو محدود کردن و محدود بودن بدونه….

      البته این نظر شماست و من هم نهایت احترامو واسه نظرتون قائلم
      ولی خب اینم عقیده ی من بود…

      • پونه said

        مرسی که به نظرم احترام میذاری
        و باید بگم که بله این نظر منه
        من میگم که بدون وجود مذهب میشه که آدم راه زندگیشو پیدا کنه

      • jigar bala said

        پونه خانوم اين عقل و شعوري كه ما داريم كافي نيست كه راهمون رو پيداكنيم!!!
        اگه كافي بود هيچ وقت هيچ انساني مرتكب هيچ اشتباهي نمي شد بلاخره يه چيزايي كه شما اسمشو ميزاري محدوديت ما رو راهنمايي مي كنه تا بعضي از كار هايي كه به روح و روانمون آسيب ميزنه انجام نديم!!
        واقعا متاسفم كه دين و مذهب انقد بد توي ذهن همه جا افتاده!

      • پونه said

        شما به تنهایی مذهبت رو انتخاب کردی؟ یعنی از اول مذهبی نداشتی و تحقیق کردی
        رفتی دیدی باور کردی و بهش معتقد شدی؟
        اگر این طور باشه که من حرفی ندارم چون خودت با عقل و فکر خودت انتخابتو کردی و اصلا تو این حرفی نیست
        با این که من باز هم با این مشکل دارم

        شما از اول که به این دنیا اومدی با این مذهب سر و کار داشتی

      • @REZ said

        پونه خانوم میخواستم بدونم چرا خدا به انسان عقل و قدرت اختیار داده؟؟؟

      • مونا68 said

        چه عجب یکی از اقایون هم پیداش شد!!

      • jigar bala said

        از نظر شما انسان فقط با ديدن(!!!!!!)مي تونه باور كنه؟!!
        شما خيلي چيزا رو كه وجود داره نمي بيني پس اين يعني كه اونا وجود ندان؟!!

      • jigar bala said

        !!!!oh my gosh
        الان سرمو مي كوبم به ديوار!!!خدايا آخه دو تا انسان چقد مي تونن متفاوت باشن؟!!

      • پونه said

        ای بابا چرا نمی تونن 2تا آدم باهم متفاوت باشن؟
        در ضمن من نمیگم که باید با دیدن باور کنی
        اول ببین بعد بسنج اگر از سنجش ذهنیت به سلامت بیرون اومد بعد باورش کن

      • jigar bala said

        عزيزم شرمنده ولي راهنمايي هات به دردم نمي خوره چون تفكرات ما بيش از اون چيزي كه فكرشو بكني تفاوت داره!

      • پونه said

        نه من هیچکی رو راهنمایی نمی کنم دوست من
        اگر این طور استنباط کردی که راهنمایی کردم معذرت می خوام
        من اینجا فقط نظرمو میگم

    • پونه said

      ما عقل و قدرت اختیار داریم تا انتخاب کنیم تصمیم بگیریم راه خودمونو پیدا کنیم و زندگی کنیم

      • پونه said

        خیلی خوب گفتی دوست عزیز قدرت اختیار و عقل به اندازه یک مذهب کامل هست
        باید دیدمون رو عوض کنیم تا بتونیم ازش استفاده کنیم

      • @REZ said

        ببین بنظرت دین ومذهب میتونه راهنمایی زندگی ما باشه یا بهتر بگم میتونه تو تصمیم گیریهای ما تاثیر مثبت بذاره؟؟؟

      • پونه said

        نه نمی تونه تاثیر مثبتی داشته باشه چون از پایه و اساس ایراد داره

      • jigar bala said

        مي تونم بپرسم اين كه از پايه و اساس ايراد داره نظر چه كسي بوده؟؟؟؟؟
        شما خودت به اين نتيجه رسيدي؟؟؟

      • پونه said

        این نظر منه که از پایه و اساس مشکل داره
        بله خودم به این نتیجه رسیدم

    • melisa said

      in kheily khoobe ke harkas ye eteghadi dare va be eteghadatesh paybande.
      ama man ba poone joon movafegham

    • پونه said

      با این موافقم که نظراتمون خیلی باهم فرق داره
      با وجود مذهب هم خیلی چیزها تو روح و روان انسان تاثیر میذاره باز هم مذهب نمی تونه جلوی اونو بگیره
      اون راهنمایی که شما میگی مذهب نمی تونه باشه
      مذهب به خودیه خود خیلی ایراد داره اصلا نمی تونه راهنما باشه اصلا
      ما نمی تونیم جواب تمام سوالاتمونو از مذهب بگیریم این یه حقیقته پس راهنما نیست
      افکار من از اعتقاداتم میاد پس عوض نمیشه چون من معتقد به اعتقاداتم هستم
      من هم نمیگم که به چیزی معتقد نباشیم من میگم به اون چیزی معتقد باشیم که وجود داشته باشه

      • jigar bala said

        مذهب نمي تونه جلوشو بگيره ولي ايمان و اعتقاد مي تونه!!حالا ايمان و اعتقاد به هر چيزي كه ميخواد باشه!!مهم اينه كه انو پذيرفته باشي و قلبن باورش داشته باشي!

      • پونه said

        من به خیلی چیزها اعتقاد دارم

      • @REZ said

        افرین همینا میخواستم بشنوم
        ببین من هم زیا ادم مومن و مذهبی نیستم ولی ی سری از محدودیتها را حفظ
        می کنم می خواستم بهت بگم که خدا وجود داره دیگه؟؟؟ اگه وجود داره پس دین و مذهب هم وجود داره!!! اگه دین وجود داره پس ی راهنمای دینی هم وجود داره حالا باید از عقلت کمک بگیری که اینا همه واسه تصمیم گیری بهتر در زندگیت بهت کمک میکنن
        پس نمیتونی منکر دین و مذهب بشی ولی باز هم خداوند در اینجا بهت قدرت انتخاب داده که خودت تصمیم نهایی را بگیری

      • پونه said

        وجود خدا هیچ ربطی به دین و مذهب نداره
        دین و مذهب ساخته ذهن انسان بوده یه انسان باهوش که به مرور زمان دستش رو شده

      • jigar bala said

        واي واي واي!!ديگه تا حالا اين مدليشو نشنيده بوديم كه اونم شنيديم!!
        انسان باهوش كه دستش رو شده!!!!!!!

      • Amir said

        جیگر بلای عزیز مشکله ما جامعمونه … جامعهی ما بدترین جامعی عالمه .. میدونی چرا چون داره از دین سوئاستفاده میکنه .. حالا بماند .

        مردم ایران انقدر تحت فشارن که همهی محدودیتها یا کمیتهای زندگیشونو از دین میبینن چون احساس میکنن این دینو مذهب زندگیرو واسشون زندان کرده ..
        مشکله ما جامعمونو که داره دینو به ما اجبار میکنه که داره به نحفه کثافت باری ازاین طریق سوئاستفاده میکنه و هیچ حق انتخابی واسه ما نمیزاره همین باعث میشه که ادم احساس کنه که این مشکلات از دینه ..
        مگه قبل از انقلاب ادما همدیگرو میخوردن مگه این همه کشورای غیره مسلمون دارن تو کشوراشون چی کار میکنن , دارن با این همه عقلو شعوری که از فرهنگشون یاد گرفتن زندگی میکنن .. کشور باید حق انتخاب داشته باشه , هر کی خواست مسلمون شه هر کیم نخواست که نخواست ..

        ادمم وقتی به وجود اومد حق انتخاب داشت .. حالا خوبه پس فردا همین شیخا بگن هووا وقتی به وجود اومده با حجاب بوده .
        تو دینه مسیحیت بی حجابی حرومه ؟ الان 95 درصد مردم جهان که مسیحینو بی حجاب حروم کردن .. یعنی همهی اینا باید تو جهنم بسوزن . فقط ما ایرانیا میریم بهشت ( شاید حرفای من بنظر بعضی افراد خنده دار باشه وو سطحی ولی همین داره با افکار این ملت بازی میکنه )

        حیف تمدن ایران که افتاده زیره پاهای …

      • jigar bala said

        خوشحالم كه يكي پيدا شد كه حرف منو بفهمه!دقيقا باهات موافقم فقط به خاطر همينه كه همه برداشت بدي از دين و مذهب دارن!!

      • پونه said

        اون فقط یه جمله بود که خیلی خیلی توضیح داره
        فقط من خیلی خیلی خلاصش کردم

      • مونا68 said

        اخه امیر جان بحث اصلا حجاب نیست من که خودم این همه سنگ اعتقادات مذهبی رو به سینه میزن جلوی هیچ کس حجاب ندارم
        منظورمون اینه که بالاخره هر کسی هم باید واسه خودش یه مسلکی داشته باشه ولو شیطون پرست
        ولی این مدلیش دیگه نوبره والا

      • پونه said

        در ضمن نمی دونم اون ادم کیه برداشت اشتباه نکنید

      • پونه said

        ولی آدم بوده ادم مثل همه ی ما

      • پونه said

        شماها هم دیگه خیلی بزرگش کردین
        نوبر کدومه؟
        هزاران نفر هستن تو ایران که مثل من فکر می کنن

      • jigar bala said

        الان چيزي كه از اسلام و مذهب توي ذهن همه ي ما جا افتاده اينه:نماز،حجاب،روزه!!
        يعني چيزاي ظاهري كه الان همه فكر مي كنن اگه اينا رو رعايت كنن مسلمون شدن!!
        رعايت نكردن تعادل و افراط بيجا و مسخره در اين چيزا باعث شده كه همه از اسلام زده بشن!
        ما چيزي كه داريم از دين و مذهب مي بينيم همينه خوب من به خيليا حق ميدم كه برداشت بدي بكنن وقتي اين چيزا رو مي بينن!!

      • پونه said

        کی گفته تو ذهن همه ما از اسلام نماز و حجاب و روزه جا افتاده؟
        اینا پیش پا افتاده ترین چیزی هست که تو اسلام میشه بهش پرداخت
        با اینکه همین حجاب برای خیلی از ماها مشکل ساز شده ولی حجاب و نماز و روزه همه چیز نیست
        مشکل بزرگتر از این حرفاست

      • jigar bala said

        واقعا حيف تمدن ايران!
        زمان حكومت كوروش كبير ما چه جوري بوديم و الان به اين روز در اومديم!!
        خيلي دردناكه وقتي تاريخ كشورتو مي خوني و با زمان حال مقايسش مي كني و مي بيني كه چقد تفاوت دارن!!

      • پونه said

        جیگر بلا این کامنتت خیلی تفاوت داره با کامنت های قبلیت
        مثل جریان تفکر من و تو
        ولی من با این کامنتت شدیدا موافقم
        ممنون

      • jigar bala said

        خوشحالم كه بين افكار من و تو يه نقطه ي مشترك پيدا شد!!
        مرسي از موافقتت!

      • پونه said

        آره خوشحالم یه جا یه نقطه نظر مشترک داریم
        خوبیش اینه که تو دیگه قصد نداری سرتو بکوبی به دیوار!

      • jigar bala said

        با توجه به اين كه نظرات قبليمون خيلي خيلي خيلي متفاوت بود بازم سرمو به ديوار مي كوبم ولي چون يه نقطه مشترك داريم آروم تر مي كوبم!!

      • vahid said

        من دیر رسیدم پونه خیلی خوبه که شما متفاوت فکر میکنی ولی این تفاوت باعث شده با همه چی مخالف باشی

      • پونه said

        وحید جان من با همه چیز مخالف نیستم باور کن
        می دونی چون من نظرم یه چیز دیگه هست
        و مخالف های من زیاد هستن این طور به نظر می رسه
        من بیشتر از عقیدم دفاع کردم
        و هیچی از اینکه به چه چیز معتقدم یا چه جور آدمی نگفتم
        یعنی وقت نشد
        چون من دونه به دونه جواب کامنت ها رو دادم و خیلی وقت گرفت

      • پونه said

        جیگر بلا دختر خوب سرتو نکوب به دیوار
        اگه تو سرتو بکوبی به دیوار
        پس من با کی بحث کنم؟

      • لالی said

        دوس نداشتم وارد بحث شم اما خوب یه توضیح کوچیک میدم که حرفام تو دلم نمونه.ببین پونه جان من قبول دارم که خدا قدرت تفکر و انتخاب داده و توام قبول داری،اما بحث اینجاست که قدرت تفکر انسان امروزی با انسان اولیه یکی بوده؟یعنی انسان اولیه می دونسته که کجا باید چی کار کنه؟ما همین الان خیلی چیز ها هستند که در موردشون توی قرآن صحبت شده و هنوز نمی دونیم چین،خیلی چیز ها هم هستن که کشف شدن و می بینیم قر آن در موردشون صحبت کرده.پس نمی تونیم بگیم دین عامل محدودیته.نه.مثلا توی مذهب ما گوشت خوک حرامه.تازه امروزه کشورای دیگه به این نتیجه رسیدن که همین خوک عامل بیماریه و خیلی چیز های دیگه.انسان آزاده،و دین محدود کننده نیست بلکه جهت دهنده و آگاهی دهنده ی انسانه.

      • پونه said

        لالی جان من با این بخش صحبتت که میگی تفکر انسان اولیه با ما یکی نیست کاملا موافقم
        خب اون به دین احتیاج داشته چون روشی برای زندگی نداشته باید یکی این روش رو بهش یاد میداده
        راجع به قرآن هم من نمی تونم اسمشو بذارم کتاب آسمانی
        اون یه کتاب تاریخی هست که بسیار بسیار تحریف شده هست
        خوک عامل یه سری بیماری هست ولی هنوز هم گوشت خوک می خورن
        خوک اگه سالم باشه یا مریض نباشه که خوردن گوشتش بیماری نمیاره

        من میگم ما نباید روشی رو تو زندگی داشته باشیم که انسان اولیه که هیچی نمی دونسته تو زندگیش داشته اون باید آگاهی پیدا می کرده نه ما

      • پونه said

        انسان اولیه خودش راه خودشو پیدا کرد و سعی کرد به دیگران هم یاد بده دین یعنی روش زندگی دیگه نه؟ پس اسم این میشه دین
        حالا این دین برای اون زمان بوده برای اون آدمها
        حالا هم که زمان گذشته و ما آدم های کاملی هستیم هر کدام روش زندگی خودمونو داریم و بهتره از روش های انسان های اولیه پیروی نکنیم
        چون باعث عقب ماندن ما از زمان حال میشه

      • jigar bala said

        چشم پونه جان ديگه سرمو به ديوار نمي كوبم!!!
        لاله خانوم گلللللل
        با كامنتت 10000000000000% موافقم واقعا گل گفتي ايول!!

      • پونه said

        مرسی که سرتو به دیوار نمی کوبی!
        دیگه با خیال راحت خوابم میبره

      • vahid said

        اخه یه جوری صحبت میکنی که انگار فقط برداشت شما درسته و بقیه اشتب میکنن
        یعنی شما به هیچ مذهبی غیر مذهب خودت اعتقاد نداری؟
        یه سئوال دیگه نویسنده مورد علاقت کیه؟

      • لالی said

        پونه ی عزیزم ما هم برای آیندگانمون انسان های اولیه خواهیم بود،این علمی که پیدا کردیم فقط میشه گفت قطره ای از دریا ی علم خداست.شاید الان به نظر تو ما به تکامل رسیدیم،اما شاید همین تکامل ما یا به عبارتی نوع تفکر ما مورد تمسخر آیندگان قرار بگیره،پس انسان همیشه و همواره نیاز به روش زندگی یا همون دین داره.در مورد گوشت خوک هم می تونم بگم اصلا گوشت سالمی نیست،الان خیلی ها می دونن الکل واسه بدن بده اما ما خیلی ها رو میبینیم استفاده میکنن.دلیل نمی شه هر کاری بقیه کردن ما تایید کنیم.

      • لالی said

        در هر حال انسان انسانه،اگر اول نیاز به دین داشته،پس با این نیاز خلق شده و این نیاز به صورت فطری در تمامی انسان ها هست.نمی تونیم بگیم یه زمانی بوده و الان که انسان به یه جایی رسیده مستقل از خدا می تونه فکر کنه،تصمیم بگیره ،حرکت کنه.ببین یکم فکر کنی می بینی قسمتی از زندگیت جبره،هممون اینو تجربه داشتیم،که اتفاقی واسمون افتاده وازش ناراحت شدیم،خیلی بعد می فهمیم که اون جبر به نفعمون بوده،دین به تو مثلا میگه مجبوری یه کارو انجام بدی.مثلا مجبوری دروغ نگی،اگه همین جبر نبود می تونستی حرف کیو باور کنی؟با اعتماد به همین جبره که حرف اطرافیانت رو قبول میکنی.امیدوارم منظورم رو رسونده یاشم.

      • لالی said

        مرسی عسلی.give me five :d

      • پونه said

        وحید من فقط نظرمو گفتم همین
        من راه و روش خودمو دارم
        نویسنده مورد علاقم هم
        میلان کوندرا
        رومن رولان
        اوریانا فالاچی
        سیمین دانشور
        و ….
        اینا شاخص هاش بودن

      • پونه said

        لالی جان این اصلا منطقی نیست که ما خودمون رو انسان اولیه بدونیم
        آیندگان هم مارو انسان اولیه نمی دونن
        مطمئن باش در آینده هم شرایط عوض میشه
        و اونها دیگه به راه و روش زندگی ما احتیاجی نخواهند داشت
        نظرت رو هم راجع به جبر قبول ندارم
        در نهایت ما با تجربه خودمون خیلی چیزا رو فهمیدیم که برامون خوب هست یا نیست
        این دین نبود که ما رو کمک کرده
        انسان بود که جستجو کرد و چیزی به نام علم به وجود اومد بدون اینکه از دین و مذهب کمکی بگیره
        الکل هم همیشه برای بدن بد نیست
        اگر سالم باشی و مشکل خاصی نداشته باشی
        می تونی الکل مصرف کنی ولی در یه حد خاصی که آدما معمولا خودشون تشخیص میدن
        و الا دین که میگه حرامه و صورت مسئله رو کامل پاک کرده
        و دلیل محکمی هم براش نداره
        گوت خوک هم بسیار لذیذ و خوشمزس
        من می خورم و مریض هم نیستم
        کاملا سالمم

      • Nastaran said

        وای جیگر بلا حرف از «کوروش» زدی دلم یهو لرزید…
        «کوروش کبیر» کجایی که ملتتو ، ایرانتو به آتیش کشیدن…»کوروش» کاش بودی و میدیدی….
        آرزوی من این بود که الآن فردی مثل «کوروش کبیر» داشتیم و اونوقت بود که دیگه این بحثا پیش نمیومد…
        واقعا حیف ، حیف این تمدن چندهزار ساله ی ایران که الان………..

        پونه جون من معتقدم که هر کسی باید به عقاید دیگران در هر صورتی احترام بذاره و طرز زندگی یه انسان به هیچ انسان دیگه ای ربطی نداره و اجازه ی ارشادشو نداره اما اینجا و با حساب این بحثایی که پیش اومده باید بگم که کاملا/شدیدا/بیش از حد باهات مخالفم….

        در هر حال شاد باشی و موفق

      • پونه said

        نسترن جان من اصلا به نظر هیچکی بی احترامی نکردم
        اگر بی احترامی می کردم که اصلا بحث به اینجا نمی کشید
        و اول کامنت ها هم گفتم که نظر هر کس محترمه
        من فقط دارم از عقایدم دفاع می کنم
        و هر گز هرگز هرگز هرگز هرگز هیچ عهدی رو ارشاد نمی کنم
        من در چه جایگاهی هستم که بخوام کسی رو ارشاد کنم؟
        اگه این برداشت رو کردی متاسفم اصلا برداشت درستی از حرفام نکردی
        احتمالا اصلا کامنت های منو نخوندی

      • Nastaran said

        نه خیر خانوم پونه من نگفتم که شما سعی داری دیگرانو ارشادو راهنمایی کنی من منظورم خودم بود که نمیخوام شما رو راهنمایی و ارشاد کنم فقط میخوام بگم که باهات مخالفم…همین
        در اینصورت من فکر میکنم که شما خوب کامنت منو نخوندی

      • پونه said

        نسترن مرسی که نظر رو گفتی نظرت برای من قابل احترامه
        من اون برداشت رو از کامنتت کردم و خب الان که گفتی فهمیدم اشتباه کردم
        مرسی که گفتی

    • Ela said

      من فكر ميكنم پونه خانوم منفي هايي كه گرفتي كاملا جواب گوي شما هست به اندازه كافي….

    • mahan said

      ohhhhhh mmmmmmmmmmmmmmmyyyyyyyyyy ggggggooooooooo00oood

      che khabar bude injaaaaaaaaa mmaaaaaaaa naaaaaabuddddiiiiim

      man ye chizi begam in vasat vasataaaa

      in rate down ha hame chio neshun mide va dg niazi be sohbat nis
      har ki nazare khodesh dare mashalla hameye ma ha aghel va balesghim

      dustan rahnamaihaye khubi kardan

      natayeje tafakoratemun be tadrij tu zendegi khodeshuno neshun midan

    • noushin said

      خانوم پونه بسیار از نظرتون لذت بردم و خوشحالم که یک همفکر پیدا کردم خوشحالم که شما هم به حاکمیت عقل و خرداعتقاد دارید

  12. فاطمه said

    واقعاجذاب وخوش اندامه هیکلش حرف نداره

    افرین ….باوجودداشتن این شغل خودش روگم نکرده کارش تحسین برانگیزه

  13. MaRiJoUaNa said

    خیلی جیگره این دختره
    شوهرشو میخوااااام

  14. melisa-15 said

    voooooy voooy vooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooyyyyyy!!!!
    in 2khmal too 2nya take!!!
    che shovare khoshtipiam dare:)

  15. MaRiJoUaNa said

    من با پونه جونم موافقم
    گل گفتی
    اصلا حرفای دل منو زدی
    اینا دیگه گذشت که دخترو پسر تا روزه عروسی همدیگرو نمیدیدن

    • مونا68 said

      دیگه نه به اون شوریه شور نه به این بی نمکی احتمالا {اقای) ماری جوانا
      حد تعادل رو نمیشه مگه رعایت کرد شما میگید یا از اینوره بوم بیوفتیم یا از اونور

      • Nastaran said

        مونا راست میگه مریوانای عزیز ؛
        اصلا ندیدن دختر و پسر چه ربطی داره؟؟؟
        اصلا چه ربطی به بحث داره…

        لطفا بعضی چیزارو باهم قاطی نکنید دوست عزیز چون جلوه ی قشنگی نداره…مرسی

      • پونه said

        منم همینو گفتم نسترن
        این 2 تا به هم ربطی نداشت این دوستمون دچار اشتباه شده بوده

    • پونه said

      صحبت من چیز دیگه ای هست عزیزم
      این فقط جز کوچکی از مسائلی هست که دارم عنوان می کنم

  16. MaRiJoUaNa said

    پونه بیا با هم دوست شیم D-:

  17. MaRiJoUaNa said

    من دخترم اسمم ماریه ولی دوستام میگن ماری جوانا
    مگه تو دوست پسر نداری؟
    باید دوست باشی تا ببینی دوسش داری یا نه

  18. مونا68 said

    دوستان هم عقیده ی بنده خواهشا بیخیال شید
    نرود میخ اهنین بر سنننننننننگ

    • jigar bala said

      !!!agreeeee

    • پونه said

      میخ آهنی کدومه؟ و سنگ کدومه؟ اینو بگو

      • مونا68 said

        این یه اصطلاحه عزیزم یعنی حرفی تو کته کسی نره

      • MaRiJoUaNa said

        پونه بیخیال اینا این چیزا از بچگی رفته تو موخشونو با این چیزا بزرگ شدن
        نمیشه 1 شبه حلش کرد

      • @REZ said

        عزیزم پونه خانوم الان شما لج کردی با خودت
        ببین تو خودتم بهتر میدونی که خدا دین و مذهب را واسه چی گذاشته!!!
        تو چه پیغمبر باشی چه …. هیچ سودی واسش نداره
        دین و مذهب مثل چراغ هدایت زندگیته که راه را به تو نشون میده باز هم منکر این واقعیت میشی؟؟

      • پونه said

        کی گفته خدا دین و مذهب رو گذاشته؟
        کجا گذاشته؟
        چطوری؟
        چراغ هدایت چیه؟
        واقعیت چیه؟

      • @REZ said

        بچه ها نماز واسه چی میخوانیم ؟؟؟ واسه چی روزه میگیریم؟؟؟ واسه چی باید حجابتون را حفظ کنید؟؟ شما از خودتون این سوال ها را بپرسین
        ایا این اعمال به نفعتونه یا به ضررتون؟؟؟
        من هم قبول دارم دولت واقعا» میخواد زوری همه را مومن کنه ولی م.من که نمیشن هیچ تازه همه لج میکنن اون ی ذره اعتقاد هم از بین میبرن

      • MaRiJoUaNa said

        هیچوقت شک هایت را باور مکن، و به باورهایت شک نکن

      • jigar bala said

        به نظر من تا كسي يه چيزي رو درك نكنه و مصلحتشو نفهمه كه نمي تونه اون كارو انجام بده!مثل همه ي ما كه نمي دونيم چرا بايد حجاب داشته باشيم و نماز بخونيم!

      • jigar bala said

        به قول امير حكو*مت داره از دين سواستفاده مي كنه!!
        حالا نمي خوام بحث سيا*سي بشه و بيشتر از اين كش بياد ولي خداييش دين بهونه ي خوبيه واسه ي بستن دهن عده اي از مردم!

      • پونه said

        خب منم همین سوال هارو از خودم پرسیدم
        و به این نتیجه رسیدم که دین و مذهب گمراهم می کنه
        در ضمن اعتقادات من هیچ گونه ارتباطی با سیاست های دولت و حکومت نداره
        من خودم به این نتیجه رسیدم
        نمیگم فشار روم نبوده اگه بگم دروغ گفتم
        چون من یه زن ایرانیم و همه ما می دونیم چقدر اجحاف در حق زن ایرانی شده
        و چقدر فشار روشه
        ولی اینا دلایل محکم من نبودن
        شاید دلیل محکم کسی باشن ولی من نه

      • He-Who-Must-Not-Be-Named15 said

        منم کانمتا رو خوندم و با نظر عسل و مونا موافقم ولی به نظر من وظیفه ما تبلیغ و از اشتباه در وردن دیگران نیست نظرهر کس محترمه و اصلا اینجا تو این سایت جای این بحث نباشه بهتر نیست؟
        خیلی از مردم به خاطر دین زدگی که به ما تحمیل شده از دین بدشون میاد چون حرف دین در جای خودش نیست همه جا هست

      • مونا68 said

        مرسی محمد علی عزیز

      • He-Who-Must-Not-Be-Named15 said

        Any time my friend.

      • jigar bala said

        مرسي محمدعلي جان!

  19. @REZ said

    عسل قبول داری که باید از خدا بخاطر این همه نعمت سپاس گذاری کنی؟؟؟
    حجاب باید واسه این داشته باشیم که از نگاهای معنی داره دیگران در امان باشیم ولی بعضیها خیلی این مساءل بد براشون جا افتاده

    • jigar bala said

      نظراي من و تو خيلي خيلي خيلي بهم نزديكه رضا جان خوشحالم كه حرف همو خوب مي فهميم!!!

    • @REZ said

      در مورد این مساله که هیچ شکی نیست که دولت واسه چی داره اینقدر به ما گیر میده
      ولی ادم نباید دین و ایمان را با این مساءل توجیه کنه

      • @REZ said

        عسل واقعا» دختر فهمیده ی هستی خوشحالم که حرف همو میفهمیم

      • jigar bala said

        ممنونم عزيزم نظر لطفته منم خيلي خوشحال شدم از اين كه عقايدمون شبيهه و حرف همو مي فهميم
        ولي اين بحثا خيلي خيلي طولانيه بهتره هر كسي رو رها كنيم تا با اعتقادات خودش زندگي كنه به ما ربطي نداره كه بخوايم ازش ايراد بگيريم اصلا ما كي هستيم كه بخوايم از بقيه ايراد بگيريم؟؟؟؟
        به هر حال اگه كسي ناراحت شد عذر مي خوام و بگم كه از اين بحث لذت بردم و از عقايد همه ي دوستاي گلم استفاده كردم!!
        آقا مجيد ممنونم كه گذاشتي آزادانه اي بحثو ادامه بديم و تبادل نظر كنيم!
        خسته نباشيد!

      • Amir said

        حالا دیگه لالا 😀

    • پونه said

      من هم از خدا سپاسگذاری می کنم ولی به روش خودم
      من برای نگاه معنی دار هیچ عهدی حجاب نمی کنم
      برام هم مهم نیست کسی با معنی یا بی معنی نگاهم کنه
      من توجهی نمی کنم
      من آزادی های فردی خودم رو دارم
      در ضمن بی حجاب و با حجاب نداره
      اگه در امان نباشیم هیچ کدوم نیستیم چه با حجاب چه بی حجاب

      • noushin said

        پونه جون عاشقتم من اصولا اینقدر عمیق احساساتم رو بیان نمیکنم ولی خوشحالم که در نسل ما جوانانی هستند که به راههای متفاوتی از انچه از بدو تولدشون بهشون ابلاغ شده فکر و عمل میکنند خوشحالم که شما رو پیدا کردم خوشحالم که اهل مرزکشی و لیبل زدن نیستید سالهاست که با این برچسبها بی حجاب و با حجاب بی دین و با دین مردم سر کارن خوشحالم که شما به دیگران مجوز نمیدین که بیماریها و انحرافات اخلاقیشون رو شکل بدن بعضیها نمیدونن اینکه دیگرانی نگاه معنی دار دارن بیماریه و ربطی به پوشش خانومها نداره و حتی این توهینیه به مردها نگاه جنستی به هر دو جنسه

  20. مرجان said

    من معمولا نظر نمي ذارم اما ديدم اينجا بحثاي جدي پيش اومده خواستم نظرم رو بگم.
    من كاملا با پونه موافقم.دوستاي خوبم اينقدر زود قضاوت نكنيد.مشكل ماها اينه كه از اولين روز تولد تو ذهن ما فرو كردن كه : دين و مذهب مساوي با خدا…بدون مذهب خدا معني نداره و كسي هم كه دين و مذهبو قبول نداره يعني خدارو قبول نداره و بي بند وباره و هيچي براش مهم نيست و هركار زشت و كثيفي رو انجام مي ده.چرا؟چون دين نداره!!درحالي كه اصلا اين طور نيست…اصلا…قصد عوض كردن ذهنيت كسي رو ندارم چون مي دونم عقايد تند و متعصب مذهبي ايرانيها به اين راحتي عوض نمي شه فقط نظرخودمو مي گم.
    به خدا فقط دين نيست كه مي تونه راه درست و غلط رو نشون بده ، ما چيزي به اسم اخلاقيات داريم كه خيلي مهم تر از دينه..چطور ممكنه يه انسان كه وجدان بيدار داره ولو اينكه مذهبي هم نباشه به راحتي خيانت كنه؟ دزدي كنه؟دروغ بگه؟ بي بند وبار باشه و…..من اصلا و ابدا مذهبي نيستم اما به خدا خيلي چيزها برام ارزشه و خيلي چيزها رو بد مي دونم…
    عقايد ديني و مذهبي مارو از آلودگي دورنگه نمي دارن ….فقط مذهب نمي تونه اينكارو بكنه .دلايل زيادديگه اي هست كه باعث مي شه يه انسان وارسته و متعالي بشه و به درجه بالاي انسانيت برسه…نقش مذهب توي اين قضيه خيلي كمرنگه…
    حالا لابد يه عده ميان مي گن نه !! اگه كسي واقعا مسلمون باشه يا واقعا به دينش پايبند باشه خيلي خوبه و ادم پاك و رستگاري مي شه !!ولي اين طور نيست..كاش مي تونستم بيشتر بگم و بيشتر توضيح بدم ولي مي دونم تا همينجا هم كلي مخالف داره حرفام !! مهم نيست ، من فقط اميدوارم همه ما يه روزي دست از اين تعصب برداريم و اينقدر به دين و مذهب افراطي و متعصبانه نگاه نكنيم.
    يه كم به حرفام فكر كنيد…يه كم..

    • vahid said

      منطقی بود حرفت ولی به شرطی که هر کسی که هر کار اشبی میکنه نگه کارم درسته و کارشو توجیه نکنه

      • @REZ said

        منطقی بود ولی واسه خود مرجان
        مرجان اینها همش توجیه که از دینت فرار کنی
        شما ها فقط یاد گرفتین موقع گرفتاری یاد دین و خدا بیوفتین من تو کامنت های قبلیمم گفتم من هم زیاد مومن نیستم ولی هیچ وقت دینم را توجیه نمیکنم
        تازه افتخار هم میکنم که بچه مسلمونم چون دین کاملی دارم

      • لالی said

        مرجان جان بیبین تو از کجا فهمیدی دروغ زشته؟غیبت بده؟قتل بده؟فحش دادن بده؟خوب گل من اول یه دین یه آیینی بوده که اینا رو گفته و تو متوجه شدی بده.من نمی گم اسلام،نمی گم مسیحیت نمی گم یهودی ،می گم دین،می گم راه درست زندگی.اینجا دارن می گن اصلا دین به درد ما نمی خوره،آخه مگه میشه؟مگه میشه چیزی که داره به ما میگه خوب ها خوبه،بدها بده اشتباه باشه؟

    • پونه said

      باهات موافقم مرجان

    • mahsa.T said

      Aziam
      che ghadr dar zamineye Falsafe ketab khundi?
      agar Ketab Ahmade Kasravi dar morede DIN ro khunde bashi mige
      DIN rahe zendegi ro Nesun mide va Ensan Azade ke Entekhab kone
      Rabti be khoda nadare
      agar ye ghanun to DIN bashe va shoma ghaboll nadashte bashi az nazare khoda hich masaleyi nadare
      be shrte inke khob dar moredesh fekr karde bashi va be natayej fekr koni

      • @REZ said

        ایول مهسا من باهاش موافقم
        خدا عقل و انتخاب را به انسان داده که فکر کنه وبعد تصمیم بگیره
        عزیزم بجای اینکه دنبال توجیه واسه خودت بگردی دنبال دلیلش بگرد که چرا دین به درد نمی خوره!!!

      • پونه said

        بله دقیق احمد کسروی همین رو میگه و به نظر درست هم میگه
        مرسی که اینو گفتی دوست عزیز واقعا به جا بود

      • jigar bala said

        ايوللللللل مهسا!!
        آفرين خيلي حال كردم با نظرت!موافقم شديد!

      • درخشنده said

        جیگرجون خیلی ماهی با تو هم خیلی موافقم.

      • jigar bala said

        مرسي عزيز دلم لطف داري!

    • پونه said

      یعین چی که از دینت فرار کنی؟
      یعنی دین به نظر تو حکم یه زندان رو داره که همه رو تو خودش جمع کرده؟
      که بعضی از ما فرار می کنیم ازش؟
      نه اگه قرار به فرار بود من الان اینجا نبودم و با شما هم بحث نمی کردم
      در ضمن من اگه گرفتار بشم
      سعی می کنم راه حل رو خودم پیدا کنم ولی نه با مراجعه به دین و مذهب
      خودم می دونم چه کار کنم
      اگه هم ندونم بالاخره پیدا می کنم راهمو

      • TaRa said

        چه حال و حوسله ای دارید شما

        ول کنید بابا

      • @REZ said

        به نظرت پونه ادمی که اهل دین و دینداریی توی زندانه؟؟؟
        شاید الان میگه من واسه مشکلاتم خودم راه حل پیدا میکنم اصلا» هم از دین کمک نمیگیرم اصلا» درستش همینه ولی اگه خدایی نکرده ادم دچار ی مریضی میشه انوقته که یاد خدا دین و پیغمبرش می افته
        تو فقط از دین اینا میدونی که بایید حجابتا رعایت کنی ماه رمضان باید روزه بگیری و باید ها ونبایدهای دیگه ولی ایا فکرکردی این بایدها به چه دردت میخوره یا اصلا» به درد کی میخوره؟؟؟

      • jigar bala said

        تارا چرا عكستو عوض كردي؟!!اون يكي خيلي باحال بود!!

      • درخشنده said

        رضاجان خیلی باهات موافقم با تمام کامنتات.

      • پونه said

        چه حرفهای خنده داری می زنی رضا
        من اگه مریض بشم تنها به یاد دکترم میافتم
        و وارد عمل میشم
        میرم بیمارستان یا دارو مصرف می کنم
        و این شما بودی که دین رو یه زندان فرض کردی نه من
        تو کامنت قبلیت این طور گفتی
        و اگر کامنت های قبلی منو می خوندی که نخوندی من اینا رو گفتم
        من گفتم که نماز و روزه و حجاب کوچکترین مسئله به حساب میاد
        و مشکل بزرگتر از این حرفهاست
        نماز و روزه و حجاب که اصلا مهم نیست خیلی کوچیکن این چیزا
        درسته همین چیزای کوچیک خیلی ها رو آزار میده ولی دلیل نمیشه
        برداشت من از دین شما این چیزای جزئی نیست

      • Nastaran said

        آره تارا جون چرا اوتارتو عوض کردی من خیلی اون قبلیرو دوسش داشتم…خیلی باحال بود…کاش عوضش نمیکردی

        (اینو گفتم که حال و هوای بحث عوض بشه!)

    • پونه said

      @REZ عزیز شما اصلا کامنت های منو از اول خوندی؟
      شما دائم داری هی مخالفت می کنی ولی بی دلیل
      اگه این حرف مهسا رو قبول داری
      چرا آخر کامنتت اون حرفو می زنی؟
      من دنبال توجیه نیستم
      من دلایلم رو پیدا کردم به نتیجه هم رسیدم
      و الان فقط دارم از اعتقادات خودم دفاع می کنم
      شما یه جوری صحبت می کنی
      که انگار من یه ادم گمراه شده از دین شما هستم و ….
      نه دوست عزیز من خوب می دونم چی کار دارم می کنم
      و چی دارم میگم
      و الا با کامنت های شخص شما باید تا الان به قول شما به راه راست هدایت می شدم نه؟
      پس حتما دلیلی داره که من دارم بحثو ادامه میدم دیگه

      • پونه said

        دین به دردم نمی خوره و من دلیلشو پیدا کردم
        من می دونم دین چرا به درد نمی خوره
        دوست من نمی دونستی بدون!

      • TaRa said

        ادم سر درد میگیره

      • @REZ said

        پونه من هم زیاد اهل دین نیستم ولی قبولش دارم نمیخوام تو را از راه بدر کنم یا به راهت بیارم من فقط میخوام بهت بگم که دین هم وجود داره ادم بد نیست که بعضی اوقات از دینش کمک بگیره
        من دلیلشا پیدا کردم که دین به چه دردی میخوره
        خدا این همه نعمت به تو داده پس خودش هم بهت میگه چه طوری ازم سپاسگزار کن
        درسته؟؟؟ امیدوارم بیشتر درباره ی دینت تحقیق کنی

      • Amir said

        عقل سالم میگه حقیقتو باور کن حقیقیتی که با چشم مبینیو احساس میکنی
        من از اول با پونه موافق بودم ولی چون داره حرفاشو در قالب احساسات جوونیش مثل خودم یا خیلی های دیگه میگه یه کم درکش واسه بعضیها مشکله .

        اما در کل دین حالا یا وجود داشته باشه یا نداشته باشه یا از طرف خدا باشه یا نباشه یا ساختهی ذهنه بشر باشه یا نباشه میخواد به ادم بگه مثل ادم زندگی کن .. میخواد به ادم درست زندگی کردنو یاد بده

        ولی پونه فکر میکنه دین مانع لذت های زندگی میشه ولی این طور نیست این شرایط زندگیه ما تو یه کشوره خاصه که این مشکلو درست کرده .. چه لذتی بالا تر ازادی هست ازادی که هیچ مانعی یا کمبودی تو زندگی نداشته باشی .

        ما انسانا که هزار بار متولد نمیشیم یه بارو بس , خوب مسلما ادم میخواد از زندگیش نهایت استفادرو بکنه در همین روند زندگی هم یه سری راهنمای ها با ما هست که میخواد بگه از این تعادل انسان بودنت خارج نشو و خوی حیوانی نگیر که اسمه این دینه (بنظرتون دین چیزه بدیه) حالا گیریم دین ساختهی ذهنه بشره ولی چیزه بدی که نمیگه .

        من اصلا ادم مذهبی نیستم اصلا نمیدونم مذهب چیه چون هنوز مفهومه منطقیی ازش پیدا نکردم فقط میخوام مفهومه دینه فهمیده باشید که مفهوم اصلیشم راهنمایه نه منع کننده حالا میخواد هر دینی باشه اصلانم به دینه اسلام کاری ندارم .

      • پونه said

        دین روش سپاسگذاری از خدا رو بهت یاد نمیده!
        تو برداشتت از دینت این بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        چرا شما فکر می کنی که من میگم دین وجود نداره؟
        یعنی به خاطر چیزی که وجود نداره انقدر دارم بحث می کنم؟
        من راجع به دین اسلام تحقیق کردم و نتایج خودمو گرفتم
        اگه تحقیق نکرده بودم که هیچ جوابی برای هیچ کدومتون نداشتم
        دین اسلام دین شماست و نه دین من
        دیگه نگو دینت دوست من!

      • درخشنده said

        پونه جون یه سوال داشتم منبع تحقیقت چی بوده؟ چه کتابهایی رو مطالعه کردی؟

      • پونه said

        امیر جان مرسی از نظرت
        من فکر نمی کنم که دین بتونه مانع لذت بردن از چیزهایی که حرام کرده رو بشه
        پس اصلا نمی تونه مانع لذت های زندگی هم بشه
        اگر چنین چیزی راجع به لذت ها در کامنت های اول گفتم فقط یه چیز جزئی از این مسائل بوده
        من از احساساتم برای گفتن نظراتم استفاده نکردم بیشتر از منطقم استفاده کردم

        اینکه باعث شده همه فکر کنن من مخالف همه چیزمو احساساتی عمل کردم
        به خاطر اینه که من یه تنه دارم به همه حرفها جواب میدم
        و از خودم و نظرم دفاع می کنم
        من وقتی به یه چیزی معتقدم باید ازش دفاع کنم دیگه

      • Amir said

        خوب میشه رکو پوس کنده و خلاصه بگی که برداشتت از اعتقادی که حالا به هر چیزی داری بگی ! نه اینکه خیلی توضیح بدیا در حد 2 خط چکیده بگو اگه حالو حوصله داری .

      • پونه said

        از نظر من بزرگترین دستاویز اعتقاد به خدای درون هست
        هر انسانی به میزان فهم و ادراکی که از بودن و هستی داره می تونه خدای درونش رو پیدا کنه
        برای جستاری مفید ابتدا باید به خودمون رجوع کنیم
        بزرگترین منبع الهام و آگاهی نیروی نشئت گرفته از ذات انسانیت هست
        من به خدا اعتقاد دارم
        اما در آسمان و زمین
        اون جایی منزل نداره
        جز درون آدمی
        هر روح به میزانی ارتفاع میگیره که خودش رو پیدا کرده باشه
        به جای پیدا کردن خدای آسمانی و نماز به قبله ی دست ساز آدم
        بهتره به کاوش در عمق و روحئ انسانی بپردازه که نیازمند مطالعه تحقیق و تفکر زیاد هست
        زیاد یعنی نا متناهی
        و شروع کردن از اولین دربی که به روی انسان باز شده
        خواستن به همراه فعل توانستن

        این آخرین کامنت من در این بحث و پست هست دوستان ممنون از نظراتتون و تا پست بعدی خدانگهدار

      • Amir said

        این کامنت اخریت بنظرم روشنفکرانه تر از بقیه بود کاش از اول همینو میگفتی .

        منم هم فکرتم .

  21. Del Piero10 said

    به نظر من بعد از الساندرا امبروسيو بهترين مدل ويكتوريا سكرته من كه خيلي دوسش دارم
    Grazzie

  22. شیوا said

    مرسی

  23. پونه said

    من 38 کامنت توی یه پست گذاشتم!!!!!!!!!!!!!!!!!
    رکورد زدم نه؟

  24. asemoone said

    ای ول اعتقادات مذهبی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

  25. azi said

    بهتره هرکسی به اون چیزی که اعتقاد داره و باهاش حال می کنه، معتقد باشه!!!!
    اگه یه مدل (کسی که شاید باورش واسه خیلی ها سخته) به یه سری چهارچوب های خاص خودش پایبنده، عقیده خودشه و کسی که برعکسش فکر می کنه عقیده خودشو داره اجرا می کنه واین یعنی زندگی!

  26. فهیمه (Nicolefan1) said

    من هم با پونه جان شدیدا موافقم
    چرا بعضی ها فکر می کنند هرچی میگن درسته

  27. نرگس said

    ای ول هیکل …

  28. arash said

    من به عنوان نماینده تام الاختیار خدا در این سایت وسایتهای حومه(نقل قول از رضا مارمولک در فیلم مارمولک)از شما میخواهم که به این بحثها خاتمه داده وبزارید ما با خیال راحت از وجود نازنین عزیز دل برادر خانوم آدیانا لیما جان کسب فیض کنیم وبا این کامنتها کام مارا تلخ نکنید …باشد که همه شما عزیزان دل برادر رستگار شوید
    با آرزوی شفای عاجل 

    • پونه said

      آرش جان
      شما به جای اینکه نظرت رو بدی و وارد بحث بشی و از اعتقادات دفاع کنی
      میگی تمومش کنیم؟
      چه اشکالی داره یه بحث سالم داریم
      که کسی به کسی توهین نمی کنه مثل اون پست آنجلینا اگه یادت باشه
      خیلی خوبه که از این جور بحثا داشته باشیم
      تبادل نظر می کنیم دیگه
      الان هیچ کدوم دعوا نمی کنیم باور کن

      • arash said

        پونه جان عقاید همتون کاملا محترمه ولی روحیات من با این جور بحثا سازگار نیست ..
        ولی با اینکه در مورد کیم خیلی با طرز فکرت موافقم
        ولی اینجا بیشتر نظر مونا رو تایید میکنم چونکه یه جورایی منم مثل اون فکر میکنم
        شما هام موفق باشید قول بدید دعواتون نشه …ادامه بدید

      • مونا68 said

        مرسی ارش جان

      • TaRa said

        وای پونه ول کن دیگه

        هر چی که هستی هستی به ما چه

    • kidssilly said

      ااااااا….چقد کامنت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!بخدا ایندفعه اینجا رو فیلتر کنن همین صفحه رو میبرم شکایت میکنم ازشون 😀
      به نظر من این بحث تا ابد ادامه میداشت و هیچ کس به نتیجه ای نمیرسید و کسی هم از گفته های اون یکی استفاده نمیکرد!! کاش یکم اطلاعاتمونو بالا ببریم….!!(منظور بدی ندارم بخدا)..

      اینکه پونه خانوم میگه رابطه قبل ازدواج درسته حق داره!!بشرطها و شروطها….اگه به دستورات دین اسلام نگاه کنید میبینید گناهی بالاتر از *کار بد* نیس!منظورم و گرفتین!! به هر پدر و برادری برسی در جا سرتو میزنه و خدا هم تو قعر جهنم میبردت!! اما تو رو خدا نگاه کنین چطوری با یه دستور دیگه این گناه بششدت بد رو پاک کردن!! گفتن اگه هر دو راضی بوده باشن و بعد با هم ازدواج کنن و ووواقعا عاشق هم باشن نه تنها گناهی نوشته نمیشه..بلکه یه کانون گرم بوجود میاد!! پس از قعر جهنم میان حتی به بهشت…اگه نظر منفور به دین نداشته باشیم همه چی حله!چرا دین و مسخره کنیم و بگیم اجازه نگاه هم نداده!! بابا با خودتون رو راس باشین! تا یکی و پیدا میکنیم و قلبمون میتپه میگیم حلااال…اما به ته دلتون نگاه کنید که میگه …ای بابا ..من فرصتای بهتر ازین میتونم داشته باشم….!! پس اینجا کلک میزنیم به خودمون!! شاید همین آدریانا چون نمیدونسته و تا لحظه ازدواج باورش نمیشده حاضر با باکره موندن شده!! مهم اینه که من به خودددم اطمینان داشته باشم
      من از جامعمون بشششدت متنفرم!! چون حرف از خدا میزنن…اما از خدا واسه مردم *بت* ساختن… بتی که نمیتونی مثل شریعتی عاشقانه باهاش حرف بزنی و بگی …عزیزم..خدای نازم!! چون اگه بگی کتابایی مثل ** فاطمه فاطمه است** **هبوط** و امثالشون ممنوع الچاپ میشن!! چون میخان مث کائنای معبد بت پرستی حرفی نزنیم و فقط بگیم چشم!! راهمون غلط نمیشه! اما مث همین پونه خانوم لذت نمیبریم!! و با خدا نمیتونیم رو راست باشیم!…جامعه ای که توش به **الهی قمشه ای** که ادم از حرفاش هر 5شنبه لذذذت میبره میگن **یارویی که 6 تیغ کرده چیزی حالیش نیس** اینو شنیدم واقعا خجالت کشیدم که یه همچین کسایی ………………..!
      این دنیا یه چشمه از بهشتو داره! لذتایی که این دنیا هس چرا باید نادیده گرفته شه؟؟ اگه ما آآآدم باشیم و دغل بازی در نیاریم..کی گفته که نسترن خانوم شما باید صبر کنییییی مامان بابات از سفر دور دنیا بیان! داداشت سربازیش تموم شه…حالا جهازت جور شه… حالا چهلم بگذره!!! تو باید اینهمههه طاقت بیاری؟؟ حتی واسه یه *کیس*؟؟؟؟ اگه خدا اینو گفته بیا منو بزن….خدا گفته تو اگه به خودت و عششقت هنوز شک داری حق نداری! اما اگه ووواقعا جونتو واسش میدی کی گفته اشکال داره؟؟
      یه سری قانونا اگه نبود که این دنیا رو نمیشد جمع کرد!!!!!!قانونو واسه آدمای بد گذاشتن!! اگه اطمینان داری به خودت…که دیگه تو تو قانون نمیگنجی!!
      در مورد حجابم ندیدن کسی کتاب *حجاب* مطهری رو بخونه اما بیحجاب بمونه!! اگه مونده…شیطون گولش زده :)))

      مرسی آدریانا جون

      • Nastaran said

        ببین خانوم یا آقای kidssilly

        یکی از دوستان توی این بحث حرفی از دیدن و ندیدن دختر و پسر زد ؛ منم فقط گفتم که این موضوع ربطی به اینجا نداره…اما من وارد این موضوع نشدم و هیچ نظری هم راجع بهش ندادم…
        پس به شما این حق رو نمیدم که در مورد مامان بابا برادرم و اون کساییکه دوسشون دارم اینطوری حرف بزنی…
        اصلا برای چی حرف تو دهن من میندازید؟؟؟ من کی چنین چیزی که تو کامنتتون گفتین رو گفتم؟؟؟ من فقط در پاسخ اون دوستمون گفتم که این موضوع ربطی به بحث نداره پس لطفا بیانش نکنه ؛ وگرنه من یادم نمیاد چیزی در مورد سفر مامان بابام و سربازی داداشم یا کیس به قول خودتون گفته باشم…
        پس لطفا اول فکر کنید و بعد حرف بزنید و در مورد مامان و بابا و برادر من اظهار نظری نکنید چون من به شما این اجازرو نمیدم و اصلا فکر نمیکنم که ربطی به شما داشته باشه./

      • kidssilly said

        هووووو…بابا مگه من همه کس شمارو میشناسم؟؟ اصلا منظورم اینا نبود! مگه فققط متوجه شما بود!! بابا اصلا چه میدونم نسترن ..یا پونه کیه؟؟ من قصد توهین به هیچ کسو ندارم و نداشتم!! ببخشید اگه ناراحت شدین!!
        اونا هم مثال بود !!! حالا اینهمه مثال!…چرا به دل میگیرین!!!! خطابام به آدمای به اصطلاح نوعی بود! نه کس خاصی!!!!!!!!! همه هم کلی حرف زدن! نگفتن فلانی…دققیقا تو! … فقط نظرم واسه مشکلات ایچنینی بود!!!
        بازم ببخشید

      • Nastaran said

        خواهش میکنم دوست من منم عذر میخوام اگه کمی تند رفتم ولی چون شما خطابا گفتی «نسترن خانوم» من این کامنتو در جواب شما گذاشتم…

        درهر حال موفق باشی

  29. alma said

    با ارش عزيزشديدا موافقم.

  30. TaRa said

    من که از این خوشگلترم

    عکسمو ببینید

  31. Ela said

    آره عزيزم
    كاملا حق با تو هست
    به پا چشم نخوري

  32. Nafiseh said

    من عاشق این رنگ موام

  33. mahsa.T said

    Afarin be in dokhtar
    Kar jaye khod Eteghad ham jaye khod

  34. درخشنده said

    خوشم اومد از همه چیش اینکه معتقده خیلی خوبه و این روزا کم کسایی پیدا میشن که انقدر معتقد وخیرخواه باشن. ممنون اقامجید.خسته نباشید

    • درخشنده said

      الهی! اگر این بنده ی سراپا تقصیر را به حریم نیایشت نخوانی دگر امیدی به انابتم نیست! رحیما! دراین گرگستان دنیا انی طوق بندگیت را از من مگیر که بی نگاهت در گرداب گناه نیست می شوم.

  35. Sarvenaz said

    خیلی برام جالب که همچین اعتقاداتی داری
    در کل از کسایی که برای خودشون و زندگیشون 1سری قوانین دارن خوشم میاد

  36. ویکتوریا said

    چه ادم معتقدی ایول خوشم امد (ای کاش میشد خدا را برای اینکه فقط خداست دوست داشت اروز به دلم مانده است خدا را صدا کنم وفقط بگویم خدایا دلم برای تنگ شده است فقط به خاطر خدایت نه بخاطر مسائل روز مره)ش.م

  37. shadi said

    چقدر قیافش جذابه
    اندامشم خوبه
    ممنونم

  38. mm said

    مرسی
    ازش خوشم اومد

  39. مرجان said

    وحيد جان من هم منظورم اين نبود كه آدم كاراي اشتباه خودشو توجيه كنه مث اينكه بايد واضح تر حرف بزنم..ببين عزيزمن مثلا من هيچ وقت به خودم اجازه نمي دم كسي رو مسخره كنم و پشت سر كسي حرف بزنم…چون غيبت كردن رو بد مي دونم و از اينكه كسي رو مسخره كنم وجدانم ناراحت مي شه…پس مي بيني كه من هم الكي كاراي بد رو توجيه نمي كنم.هرچيزي كه شماها از اخلاقيات بد مي دونيد منم بد مي دونم….مث بي بند وباري جنسي..دروغ….دزدي و….
    رضا جان اتفاقا اصلا اين طور نيست عزيزم..من موقع ناراحتي و گرفتاري هم سراغ دين نمي رم…بازهم گفتي دين و خدا!! ديدي گفتم شماها فقط دين رو با خدا و خدارو با دين مي بينيد؟!!! تو فكر كردي من چون خوشي زده زير دلم دارم از دين بد مي گم؟! برات متاسفم آقا رضا..پس بايد بدوني من هم مثل بقيه به اندازه خودم مشكلات دارم اما سراغ دين نمي رم عزيزم..من هم عقل دارم و هم خدايي كه منو مي بينه ،نيازي به دين ندارم…
    لالي جان عزيزم كي گفته كه دين به من گفته دروغ بده و دزدي كار بديه؟!! مي دوني چيه؟ اين حرفها و دلايل فقط در جوامع اسلامي مطرحه، چون هيچ برنامه ريزي و منبع و روش ديگه اي براي پرورش خوبي در ادمها ندارن ودائم ميخوان به وسيله دين و ترسوندن از خدا و جهنم اونها رو به راه راست هدايت كنن و مي شه نتيجش اين كه شما مي گي خوبي و بدي رو دين ياد من داده! نه عزيزم من وجدان بيدار دارم و مي فهمم انسانيت چيه!! لازم نيست براي ياد گرفتن خوبي و بدي به دين مراجعه كنم، من از آغاز كودكي همين كارو كردم ، وجدانم رو قاضي كردم و انسانيت رو در نظر گرفتم ، آموزه هاي ديني هرگز براي من سرمشق و درس نبودن.

    البته حرفهاي من به اين معني نيست كه من از آدمهاي مذهبي بيزارم يا اونها رو انسانهاي بي عقلي مي دونم..من براي هرانساني با هر تفكر و مشني احترام قائلم..دقيقا بر عكس دينداران كه بي دين ها رو بد و نجس مي دونن!!( اين هم يكي ديگه از نشونه هايي كه مي گم دين خوبي رو به ما ياد نمي ده)
    متاسفانه ما ايراني ها تعادل نداريم يا ازاون ور بوم مي افيتم يا از اين طرف ! توي كشور ما معمولا رسم اينه كه آدمهابه بهانه دين نداشتن خودشون رو مجاز به هر كاري مي دونن و مرزو حدودي براي خودشون قائل نيستن.( اين هم باز به خاطر روشهاي غلط تربيتي در ايرانه) در صورتي كه يك انسان بدون دين هم مي تونه صفات برجسته اي داشته باشه و با شرافت زندگي كنه..به شرط اينكه خودشو و عظمت خلقتش و قابليتهاي انسانيشو بشناسه.
    اين بحث، بحث بسيار طولاني و مفصليه ومي شه خيلي راجع بهش صحبت كرد ، اما اگه قرار بر اينه كه فقط تعصب داشته باشيم و حرفهايي كه از بدو تولد به ما ديكته كردن رو تكرار كنيم نمي تونيم نگاه جديدي داشته باشيم.
    با احترام به همه دوستان عزيز سلبفا…من واقعا قصد تخريب كردن و زير سوال بردن كسي رو ندارم ،تنها نظرات خودمو مي گم .
    موفق باشيد.

  40. مرجان said

    اينم بگم كه با نظر پونه درباره خدا كاملا موافقم…درود به روان و ضمير روشنت پونه عزيز..
    خداي من توي آسمونها حكومت نمي كنه…اون بالا بالها تو هفت تا آسمون ننشسته تا آدمها رو راهي بهشت يا جهنم كنه.خداي من توي قلبمه..توي ذهنمه و توي لحظه لحظه زندگي من جاريه …من خدام رو توي وجوداون پرنده كوچيك توي قفس مي بينم كه چطور بهش زندگي بخشيده…تمام گياهان و طبيعت نشونه اي از قدرت بي انتهاي خداونده….من وقتي به خودم نهيب مي زنم كه بايد حواسم به بچه هاي كوچولو باشه و حواسم باشه كه يه وقت قلب كسي رو نشكنم ،وقتي از مشاهده حيوونا و رفتار و زندگي اونها غرق در تعجب و لذت مي شم خدا برام معني پيدا مي كنه…خدا توي ذهن من و درونم زندگي مي كنه و همينقدر بهم نزديكه…من احتياجي ندارم اون بالا بالاها دنبالش بگردم.همه انسان ها و جهان هستي ذره اي از اين حقيقت هستن ، حقيقتي به نام خدا….

  41. He-Who-Must-Not-Be-Named15 said

    حالا آدریانا یه شوخی کرد شماچرا خودتون رو ناراحت می کنید!

  42. samineh said

    حرف نداره دوباره خوب شده

    مرسی

  43. asemoone said

    آدریانای برگزیده!!!!!
    مارو به فکر کردن واداشت!!!!!!!!1

  44. shakila said

    عاشق ادرینام،مخصوصا الان که طرز تفکرشو خوندم.

  45. فلر said

    پونه باهات موافقم

  46. فلر said

    قابل توجه مسلمونهاي واقعي!!!
    تصاوير اين سايت خلاف شرع اسلامه.لطفا اگه اين همه ادعاي مسلموني دارين ديگه اين عكساي مستحجن رو ديد نزنين!!!!

  47. noushin said

    مرسی بابت عکسها
    منم فکر میکنم دوستانی که خیلی دم از مسلمان بودن میزنن چطور به این سایت مراجعه میکنن و این عکسها رو سرتاپاس تو شرع اسلام مشکل داره و زیرسواله تماشا میکنن خیلی عجیبه!!!!!!!!!!!!!!!!

  48. soOlmaz said

    خیلی دوسش دارم خیییییییلی ناز و جذاب و زیباست
    هیکلشم قشنگه 3>

برای Del Piero10 پاسخی بگذارید لغو پاسخ